Tuesday, January 16, 2007

Back to School

English:

Hi everyone,
I hope you are all doing great.

On my side, I just had my second 3 hour editing class last night.

Our teacher's name is Timothy Greenwood and he teaches editing as good as Adam was teaching directing, maybe even better. This guy is passionate by editing and his knowledge is endless. He loves to teach and he is ready to go in detail with our class, because we are only 3 students.

I decided to take editing classes in April 2004, but I wanted to first learn English (2005) and then see how the whole film industry process works to know exactly what are the editor's tasks and responsibilities (2006).

Now, 3 years later, I'm finally there and you can't imagine how great it feels to go to school 3 times a week with Timothy. Everything is way better than anything I expected and working as an editor is a Dream Coming True.

Have a wonderful day.
Marc

***

Français:

Bonjour tout le monde,
J'espère que tout va bien pour vous.

De mon côté, j'ai juste eu mon deuxième cours de montage.

Notre prof s'appelle Timothy Greenwood et il nous enseigne le montage aussi bien qu'Adam nous enseignait la réalisation, peut-être même mieux. Il est passionné par le montage et ses connaissances sont sans limites. Il adore enseigner et est prêt à donner un cours très détaillés du fait qu'on est que 3 étudiants.

J'ai décidé de prendre des cours de montage en avril 2004, mais avant, je voulais apprendre l'anglais (2005) ainsi que le processus complet de l'industrie du film afin de connaître les tâches et les responsabilités précises du monteur (2006).

Aujourd'hui, 3 ans plus tard, j'y suis et vous pouvez pas vous imaginer à quel point j'adore aller à ces cours 3 fois par semaine avec Timothy. Tout est beaucoup mieux que ce que j'avais espéré et travailler en tant que monter est un rêve qui devient réalité.

Je vous souhaite à toutes et à tous une excellente jourée.
Marc

0 Comments:

Post a Comment

<< Home